perjantai 25. lokakuuta 2013

Perjantain tohinat

Heips! 
Jokseenkin olen tullut nyt tässä siihen tulokseen, että ei pidä luvata yhtään mitään kun kaikki lupaukset menee ihan harakoille. Minun piti jo aikaisemmin kirjoitella postausta mutta kun olen ollut suhteellisen väsynyt ja kävin taas vaihteen vuoksi ottamassa lepoa sairaalan niin ihanassa ympäristössä. Olin kaikkiaan 4 vuorokautta ottamassa lepoa.
Kaikki oli Papusella aivan hyvin mutta supisteluja oli niin paljon jonka takia sitten jouduin siellä olemaan. Nyt voikin olla hiukan vapautuneempi kun pistivät minulle kortisonit, että saatiin vauhtia Papun keuhkojen kehitykseen. Saatiin myös paino arvio joka oli 1900g, lääkäri sanoi jotta vastaa viikkoja. :) Neuvola minulta jäi silloin käymättä luonnollisesti kun siellä sairaalassa olin mutta sekin siirrettiin nyt tulevalle maanantaille. Toivon nyt kyllä todellakin että ei tarvitse mennä seuraavan kerran kun vasta synnyttämään. 
Varattiin myös J:n kanssa pitkän "mietinnän" (lue: aikaan saamattomuuden) jälkeen optikolle ajat! Minunkin on pitänyt mennä tarkistuttamaan näköä jo aika päiviä sitten ja J:n vielä suuremmalla syyllä. Minullahan on lasit ollut jo kauan käytössä mutta olen ollut aina vähän laiska käyttämään. Olen päivisin tullut toimeen ilman laseja kunnes tuli taas syksy ja päivät ovat harmaampia ja illat pimeämpiä. Nyt olen huomannut sen, että en meinaa enää kunnolla nähdä näillä laseillakaan niin on vissiinkin ihan korkein aika mennä optikolle. Maanantaina sitten nähdään, että onko näkö huonontunut. Kävin viime viikonloppuna pitämässä Tupperware-esittelyn ja kyllä jännitin koko sairaalassa olo ajan pystynkö ja ennen kaikkea pääsenkö kotiin ennen esittelyä. Onneksi pystyin ihan itse sen pitämään. Muuta "erikoista" täällä ei olekkaan tapahtunut juurikaan. Tänään käytiin J:n nuorempi poika meille viikonlopun viettoon. 
Huomenna onkin sitten kaverille "varattu" aika kynsien laittoon, odotan niin innolla!! Sieltä mennäänkin sitten H:n keskimmäisen lapsen synttäreille. 
Tuossa väsäilinkin J:n kanssa kortin. Annoin J:lle ohjeen, että etsii prinsessa runon netistä ja niin sieltä löytyi oikein ihana <3 
 
Kortin etusivu





Kortti sisältä
Runo löytyi www.birgit.mummu.net osoitteesta. Runosta jätettiin osa pois.

Sitten mennään taas ihan ääripäähän asioissa eli sairaalakassiin josta minun oli tarkoitus tehdä postaus jo aikaisemmin. 
Eli näitten sairaala reissujen seurauksena tulin siihen tulokseen, että sairaalakassi on parempi olla pakattuna jo hyvissä ajoin kun vasta ruveta pakkaamaan sitä siinä vaiheessa kun pitää olla menossa. Tuolla se on Papun hyllykön päällä nököttänyt jo valmiina kauan oikeastaan siitä asti kun tulin ensimmäisen kerran sairaalasta tarkkailusta kotiin.


Sairaalakassin sisältö
Kassiin olen pakannut: 
-Fleece haalari
-Turvakaukaloon soveltuva toppapussi 
-Puolipotkareita
-Potkuhousuja
-Bodeja 
-Haalareita 
-Sukkia ja töppösiä 
-Muutamia eri kokoisia ja paksuisia hattuja 
-Vaippa

Neuvola kortti minulla kulkee aina omassa laukussa mukana, tabletti ja tarvittavat laturit pitää sitten lähempänä riipiä mukaan kun on lähdön aika. Järkkärissä minulla onkin aina virtaa ja järkkärin laukussa pokkari. Muuta en oikeastaan tiedä otanko mukaan koska en ole varma onko minusta mitään järkeä raahata kauheaa määrää kaikkea tilpehööriä mukana sairaalaan koska en todennäköisesti kykene lukemaan mitään kun synnytys käynnistyy. Voin toki olla väärässä mutta uskoisin, että sairaalasta nyt joku lehti löytyy jos asiat on niikseen. Toki henkilökohtaiset hygienia tarvikkeet pitää sitten pakata mutta hätä tilassa shampoo, deodorantti, hammasharja ja -tahna varmasti riittävät. Ja ainahan J voi tuoda ne käydessään kotona. Samoin kun turvakaukalo vauvalle.
Omia vaatteita en ole vielä pakannut mutta uskon, että mennään ihan kollari housu, imetysliivi, alushousu, paita, huppari linjalla. Toki mieli kerkeää muuttua moneen kertaan mutta sitten vatkataan ja puretaan, pakataan, keritään. 

Mutta nyt kömmin unille, että jaksan taas huomisen.  
pst.. Kävin muuten kangaskaupassa ;) Papulle tulossa lisä juttuja kun vaan saan aikaiseksi istua saumurin ja ompelukoneen ääreen :) 

Hyvää Yötä ja Kauniita Unia!
<3:llä Riina
  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti